For hvilke typer af omkostninger kan jeg modtage et momsrefusionsoverslag?

Virksomheder kan inddrive moms på en række støtteberettigede udgifter, der kan defineres i tre forskellige grupper:

  • T&E (rejse- og underholdningsudgifter) vedrører forretningsudgifter, som rejses medarbejdere, mens de handler i udlandet. Typisk T & E ville være indkvartering, måltider, transportomkostninger, markedsføringsomkostninger, omkostninger, der er afholdt i forbindelse med deltagelse i en begivenhed, en udstilling eller en konference osv.
  • AP (fakturaer, der skal betales med konti) specificerer en transaktion mellem en køber og en sælger, og typiske eksempler vil vedrøre professionelle tjenester, udstyr, rådgivning og juridiske gebyrer, forskning og udvikling.
  •  IC (Intercompany Expenses) henviser til interne transaktioner mellem to associerede selskaber, der indgiver et konsolideret selvangivelse eller årsregnskab. Gode ​​eksempler er kontorudgifter, juridiske omkostninger, grænseoverskridende salg / indirekte varer, administrativ / økonomisk støtte, internationalt projekt, internationale infrastrukturafgifter, garantier og så videre.

I alle tilfælde skal de afholdte udgifter være begrundet i forhold til forretningens art, og det er, hvad skattemyndigheden normalt kræver, at sagsøgeren skal bevise.

Typisk betales T & Es via mediet med firmakreditkort, der udstedes for alle rejsende, og i nogle ekstremt sjældne tilfælde – kontant. Derfor har vi designet en løsning, der gør det muligt at analysere kreditkortdatatransaktioner, så vi kan give vores kunder en momsrapport, også før vi har gennemgået fakturaerne (scanninger eller originaler).

AP og Intercompany fakturaer dækkes normalt gennem en bankoverførsel mellem organisationerne.

VAT manager